Privacy
In deze privacyverklaring leggen we uit wat we doen met de gegevens die
Steens & Van den Berg over u verkrijgt. We raden u aan deze verklaring aandachtig te lezen. In onze verwerking voldoen we aan de vereisten van privacywetgeving. Dat betekent onder andere dat:
– wij duidelijk vermelden met welke doeleinden wij persoonsgegevens verwerken.
– wij ernaar streven onze verzameling van persoonsgegevens te beperken tot enkel de persoonsgegevens die noodzakelijk zijn voor legitieme doeleinden;
– wij u eerst vragen om uitdrukkelijke toestemming om uw persoonsgegevens te verwerken in gevallen waarin uw toestemming is vereist;
– wij passende beveiligingsmaatregelen nemen om uw persoonsgegevens te beschermen en dat ook eisen van partijen die in onze opdracht persoonsgegevens verwerken;
– wij uw recht respecteren om uw persoonsgegevens op uw aanvraag ter inzage aan te bieden, te corrigeren of te verwijderen.
Als u vragen heeft of precies wil weten welke gegevens wij van u bewaren, neem dan contact met ons op.
Contactinformatie:
Steens & Van den Berg accountants en belastingadviseurs
H.G.Dirckxstraat 7
4701 AV Roosendaal
Website: https://www.steens-vandenberg.nl
E-mail: info.kantoor@steens-vandenberg.nl
Telefoonnummer: 0165-542605
1. Persoonsgegevens die wij verwerken
Steens & Van den Berg verwerkt uw persoonsgegevens doordat u gebruik maakt van onze diensten en/of omdat u deze zelf aan ons verstrekt. Wij zullen de persoonsgegevens alleen verwerken binnen de Europese Economische Ruimte, behalve als u hierover met ons andere (schriftelijke) afspraken heeft gemaakt.
Het betreft onder meer de volgende persoonsgegevens:
• NAW-gegevens;
• Geboortedatum en -plaats;
• Geslacht;
• Contactgegevens (e-mailadressen, telefoonnummers) en naam en functie van contactpersonen;
• Kopie identiteitsbewijzen;
• Salaris en andere gegevens die voor fiscale aangiften, salarisberekeningen
e .d. nodig zijn;
• Huwelijkse staat, gegevens partner en evt. informatie over kinderen; voor
zover nodig voor bijvoorbeeld fiscale aangiften;
• Bankrekeningnummer;
• Locatiegegevens;
• Gegevens over uw activiteiten op onze website;
• Overige gegevens die u ons doet toekomen;
• Internetbrowser en apparaattype.
2. Met welk doel en op basis waarvan wij persoonsgegevens verwerken
Wij verwerken uw persoonsgegevens voor de volgende doelen:
• Het verzorgen van salarisadministraties (waaronder het doen van pensioenaangiften)
• Het verzorgen van aangiften inkomsten-, vennootschaps- en omzetbelasting
• Het verzorgen van overige belastingaangiften
• Het verzorgen van financiële administratie
• Het verzorgen van diverse soorten rapporteringen
• Contact met u door middel van telefoon, e-mail en/of webformulier; indien dat nodig is om onze dienstverlening uit te voeren
• U te informeren over wijzigingen van onze diensten en producten
• Om overeengekomen diensten aan u te leveren
3. Hoe lang wij persoonsgegevens bewaren
Wij bewaren uw persoonsgegevens niet langer dan strikt nodig is om de doelen te realiseren waarvoor uw gegevens worden verzameld. Door ons vastgelegde persoonsgegevens worden:
a. niet langer bewaard dan nodig in verband met onze dienstverlening aan u,
totdat u hiertoe de toestemming intrekt;
b. op uw verzoek ter inzage gegeven;
c. op uw verzoek (schriftelijk of per e-mail), gewijzigd of verbeterd;
d. vernietigd als de originele opdracht is beëindigd (c.q. originele, niet-digitale
stukken retourneren), behoudens een bewaarplicht conform voor ons
geldende wet- of beroepsregelgeving.
4. Delen van persoonsgegevens met derden
Wij kunnen (betrouwbaar te achten) derden (sub-verwerkers) inschakelen voor het uitvoeren van bepaalde werkzaamheden, bijvoorbeeld als deze derden over specialistische kennis of middelen beschikken. Als het inschakelen van derden tot gevolg heeft dat deze toegang hebben tot de persoonsgegevens of die zelfs vastleggen en/of anderszins bewerken zullen wij met die derden (schriftelijk) overeenkomen dat zij alle geldende verplichtingen zullen naleven.
5. Gegevens inzien, aanpassen of verwijderen
Als u vragen heeft of wil weten welke persoonlijke gegevens we over u hebben, neem dan contact met ons op. U kunt contact met ons opnemen via de onderstaande gegevens. U heeft de volgende rechten:
– U heeft het recht te weten waarom uw persoonsgegevens nodig zijn, wat ermee gebeurt en hoe lang deze worden bewaard.
– Recht op inzage: u kunt een verzoek indienen om inzage in de gegevens die we van u verwerken.
– Recht op rectificatie en aanvulling: u heeft het recht om uw persoonlijke gegevens aan te vullen, te corrigeren, te verwijderen en/of te blokkeren wanneer u maar wilt.
– Als u ons toestemming geeft om uw gegevens te verwerken, heeft u het recht om die toestemming in te trekken en uw persoonlijke gegevens te laten verwijderen.
– Recht op dataportabiliteit: u heeft het recht om al uw persoonlijke gegevens op te vragen bij de verwerkingsverantwoordelijke en deze in zijn geheel over te dragen aan een andere verwerkingsverantwoordelijke.
– Recht op bezwaar: u kunt bezwaar maken tegen de verwerking van uw gegevens. Wij komen hieraan tegemoet, tenzij er gegronde redenen voor verwerking zijn.
Indien u contact met ons opneemt, zorg er dan voor dat u altijd duidelijk vermeldt wie u bent, zodat we er zeker van kunnen zijn dat we geen gegevens van de verkeerde persoon wijzigen of verwijderen.
6. Hoe wij persoonsgegevens beveiligen
Wij zijn bekend met de AVG en de andere wet- en regelgeving op het gebied van privacy en leven deze na. In dit verband zijn (passende) organisatorische en technische maatregelen getroffen die in redelijkheid van ons kunnen worden verlangd, rekening houdend met het te beschermen belang, de stand van de techniek en de kosten van de relevante beveiligingsmaatregelen, die op uw verzoek nader worden toegelicht.
7. Websites van derden
Deze privacyverklaring is niet van toepassing op websites van derden die door middel van links met onze website zijn verbonden. Wij kunnen niet garanderen dat deze derden op een betrouwbare of veilige manier met uw persoonsgegevens omgaan. Wij raden u aan de privacyverklaring van die websites te lezen alvorens van deze websites gebruik te maken.
8. Een klacht indienen
Wij doen ons uiterste best u zo goed mogelijk van dienst te zijn. Toch is het mogelijk dat u ergens ontevreden over bent. Stuur in dit geval een e-mail naar info.kantoor@steens-vandenberg.nl
Tevens willen wij u erop wijzen dat u de mogelijkheid heeft om een klacht in te dienen bij de nationale toezichthouder, de Autoriteit Persoonsgegevens.
9. Nederlands recht
Op al onze diensten is Nederlands recht van toepassing.
10. Cookies
Een cookie is een eenvoudig klein bestandje dat met pagina’s van deze website wordt meegestuurd en door uw browser op uw harde schrijf van uw computer of ander apparaat wordt opgeslagen. De daarin opgeslagen informatie kan bij een volgend bezoek weer naar onze servers of die van de betreffende derde partijen teruggestuurd worden.
Sommige cookies zorgen ervoor dat bepaalde onderdelen van de website goed werken en dat uw gebruikersvoorkeuren bekend blijven. Door het plaatsen van functionele cookies zorgen wij ervoor dat u onze website makkelijker kunt bezoeken. Op deze manier hoeft u bijvoorbeeld niet steeds opnieuw dezelfde informatie in te voeren bij een bezoek aan onze website. Deze cookies mogen wij plaatsen zonder dat u hier toestemming voor geeft.